Home

dinsdag 3 januari 2012

Beauty schoonmaak



















Herken je dat een potje parfum met nog een heel klein laagje dit al jaren in je kast op de plank staat te verstoffen. Hoeveel sentimentele waarde hechten we nu aan oudbakken make up? Precies weg ermee!!

Gister publiceerde ik een artikel over hulpmiddelen om je sieraden en/of make up op te bergen. Uiteraard is het dan niet praktisch om 1:1 alle oude make up weer in de bakjes of mandjes op te bergen. Ik vind het altijd zo'n super goed gevoel geven om eens goed de schoonmaak er door te halen. Dit betekent helaas wel ff een klusje waar je voor moet gaan zitten en uhh ja wat gooi je dan weg? Wat het wel zo makkelijk maakt is de houdbaarheidsdatum. Ik betrap mezelf erop dat je wel strikt op de houdbaarheidsdatum van etenswaarde kijkt maar de spullen die je op je kostbaarste bezit (je lichaam) smeert worden vaak niet zo nauw genomen. Hierbij wat tips om makkelijk keuze te maken bij de grote Beautyschoonmaak.
Ogen:
Oogschaduw blijft twee jaar goed. Als hij voor die tijd gaat brokkelne kun je 'm het beste weggooien, aanbrengen is dan bijna niet meer te doen. De gemiddelde levensduur van een mascara is een stuk korter, ongeveerd rie maanden. Tegen die tijd begint hij zurig te ruiken en raak hij uitgedroogd.
Aanrader: Enkele mooie oogschaduwpalets en die zijn al heel betaalbaar als je zoekt bij de budget merken van bijvoorbeeld Sleek. Tevens een mooie eyeliner, mascara en oogpotlood.

Teint:
De gemiddelde foundation gaat achttien maanden mee. Zodra de olie die erin zit zich los gaat maken van de rest (check even niet alle foundations zijn op oliebasis) is hij rijp voor de prullenbak. Poeders houden het iets langer vol, zo'n twee jaar.
Aanrader: Per seizoen (afhankelijk hoeveel zo'n je wel of niet ziet) heb je maar één goede foundation nodig. Ik heb zelf altijd twee goede foundations die ik meng zodat de foundation de kleur heeft van mijn huid op dit moment. Belangrijk: Niet testen op je handpalm maar op je decoleté, je nek en hoofd moeten verbindend zijn anders krijg je zo'n Barbie O Oh Cherso effect.

Lippen:
Lipgloss overleeft het maar drie maanden, terwijl je lipsticks maar liefst twee jaar pobleemloos kunt gebruiken. Als de geur en textuur toch niet meer je van het zijn, weet je ook weer genoeg.
Aanrader: Voel je een opruimbui aankomen ga dan voor jezelf na welke kleur je de meeste dagen op je mond smeert.  Meestal komt dit bij mij uit op nude. Ik koop zelf altijd mijn ideale kleur dubbel eentje voor in de badkamer en één voor in mijn tas.

















Huid:
Voor cleansers geldt: gooi ze weg na een jaar. Crémes hebben ook niet het eeuwige leven vooral niet als er een SPF in zit. Probeer ze op te maken binnen twaalf maanden. Op de verpakking staat van een icoontje van een potje met daarnaast de houdbaarheid bijvoorbeeld 12M.
Aanrader: Moeite met het vinden van een goede cleanser? Ga voor ee n milk of een cremetextuur als je een droge huid hebt. de normale en gecombineerde huid heeft baat bij een cleanser in de vorm van een mousse en is je huid wat vettig dan is een gelformule een goede keuze. Als je daarnaast een dagcreme met SPF (zonnebrandfactor) en antioxidanten smeert om je huid tegen veroudering en zon te beschermen en 's avonds een nachtcreme die je cellen helpt vernieuwen, ben je hartstikke goed bezig.
















Haar:
Shampoo, conditioners en maskers houden het dik een jaar vol, zelfs langer als je ze op een koele plek
bewaart. Van stylingproducten heb je nog langer plezier. Zolang ze uit de zon blijven kun je er twee tot zelf drie jaar me doen.
Aanrader: Gezond, ongekleurd haar is het beste af met een basic shampoo en conditioner voor elke dag. Was gekleurd haar echt alleen met een daarvoor bestemde shampoo voor gekleurd haar. Voor futloos en glad haar gebruik je de cremespoeling bijvoorbeeld niet op de aanzet van het haar hier wordt het namelijk behoorlijk futloos van. Elk haar type kan 1x per week een lekker masker gebruiken speciaal voor jouw haartype.

Ik ben benieuwd kijken jullie altijd naar de houdbaarheid, kun jij ook nooit wat weggooien of maak je altijd iedere verpakking op en koop je dan nieuwe?

Laat me weten, adios Marieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten